Radarų ir kamerų kalibravimo įranga (ADAS)

     ADAS – pažangios pagalbos vairuotojui sistemos, tai yra automobilyje įmontuos elektroninės sistemos, kurios padeda vairuotojui lengviau vairuoti automobilį ir atlikti kitas funkcijas. Šių elektroninių sistemų atsiradimą lėmė įstatymai ir tendencijos, jog sumažinti avarijų skaičių kelyje. Visos ADAS sistemos naudoja automatizuotas technologijas, t.y. kameras ir jutiklius, kad aptiktų netoliese esančias kliūtis, linijas ir kitus signalinius elementus, jog praneštų vairuotojui ir atitinkamai reaguotų tiek automobilis, tiek pats vairuotojas.

     Dauguma eismo įvykių įvyksta dėl žmonių klaidų, nebūtinai vairuotojų, tai gali būti ir praeiviai bei tretieji asmenys. Pažangios pagalbos vairuotojui sistemos yra sistemos, kurios buvo sukurtos, ir yra tobulinamos, automatizuoti, pritaikyti ir tobulinti transporto priemonių sistemas, kad būtų lengviau, patogiau ir saugiau vairuoti. Žinoma, visa tai yra įrodyta tiek tyrimais, tiek akivaizdžiais statistiniais skaičiais, jog vairuojami automobiliai, kuriuose yra ADAS sistemos, patenka rėčiau į avarijas.

     Visos šios saugumo sistemos sukurtos tam, jog siektų išvengti nelaimingų atsitikimų ir susidūrimų kelyje, įdiegiant naujausias technologijas, kurios įspėją vairuotoją apie problemas, reaguojant įgyvendina saugumo priemones ir prireikus automatizuotos sistemos perima transporto priemonės valdymą.

     Visos šios sistemos gali įspėti vairuotojų apie galimas kliūtis, padėti neišvažiuoti iš savo judėjimo kelyje juostos, tuo pačių centruoti važiuojamą juostą, teikti navigacijos pagalbą, reguliuoti apšvietimą, įjungti kruizinį valdymą, įtraukti eismo perspėjimus ir dar daug kitų funkcijų. Ir tai dar ne pabaiga, dėl didėjančių pramonės kokybės ir saugumo standartų, pažangios pagalbos vairuotojui sistemos (ADAS) yra vienos iš sparčiausiai augančių automobilių elektronikos segmentų.

     ADAS sistemos atsirado pirmą kartą dar prieš beveik 50 metų, kai automobiliuose buvo pradėtos montuoti ratų anti-praslydimo sistemos. Ankstyvoji ADAS sistemų stadija apėmė elektroninį stabilumą, stabdžių anti blokavimą, aklosios zonos informacines sistemas, įspėjimus apie važiavimą juosta.

     ADAS naudojami jutikliai yra fotoaparatai, radarai, lazeriai ir ultragarsas. Jie gali aptikti šviesą, šilumą, slėgį ir kitus kintamuosius, naudojamus transporto priemonės būklei stebėti. Įprasti šie visi jutikliai yra priekiniuose ir galiniuose bamperiuose, šoniniuose veidrodėliuose, transporto priemonės salone ir įmontuoti priekiniuose stikluose.

Radarų ir kamerų kalibravimo įranga 3

Kokios yra ADAS sistemos?

     ADAS apima visas įspėjamąsias sistemas, konkrečios sistemos yra tokios:

Transporto priemonės salone:
  • Įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistema
  • Eismo juostų palaikymo sistema
  • Kelio ženklų atpažinimas
  • Naktinio matymo sistema
  • Vairuotojo sveikatos/būsenos monitoringas
  • Įspėjimas apie elektrines transporto priemones
  • Nusileidimo nuo kalno kontrolės
Automobilio priekyje esančios:
  • Parkavimo sistema
  • Prisitaikanti ir atpažįstamoji priekinė šviesų sistema
  • Prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema
  • Pėsčiųjų aptikimo sistema
  • Avarinio stabdymo sistema
Automobilio gale esančios:
  • Galinio matymo sistema
  • Parkavimo sistema
  • Įspėjimo apie galinį susidūrimą sistema
Šoninės automobilio sistemos:
  • Erdvinio vaizdo sistemos
  • Aklosios zonos aptikimo sistemos


Kada naudojama ADAS įranga?

     Įprastomis aplinkybėmis po remonto avarijos metu reikia atlikti atitinkamų pagalbinių sistemų kalibravimą, jeigu šis automobilis turi tas sistemas. Jeigu, pavyzdžiui, avarijos metu automobilio priekis buvo pažeistas, tai išmontuojant arba iš naujo įrengiant stebėjimo komponentus, pvz., kameras, radarus ir jutiklius, todėl tam yra pasitelkiama radarų ir kamerų kalibravimo įranga, jog sukalibruoti iš naujo visas pagalbines sistemas.

Pavyzdžiui: ACC (adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema) kalibravimą reikia atlikti šiais atvejais:

  1. Atliko ratų suvedimą ar reguliavote automobilio važiuoklę.
  2. Keitėte automobilio priekinį bamperį arba radiatoriaus groteles (priklausomai nuo to kur sumontuotas sensorius).
  3. Reguliavote ACC radaro jutiklio padėtį transporto priemonės kėbule.
  4. ACC radaro jutiklio nuokrypio kampas už normalaus diapazono.
  5. Keitėte adaptyviosios pastovaus greičio palaikymo (ACC) radaro jutiklio valdymo bloką.
Kaip teisingai naudoti ADAS įrangą?
  1. Pastatykite automobilį ant lygaus ir lygaus paviršiaus taip, kad priekiniai ratai būtų nukreipti tiesiai ir įsitikinkite, kad nėra jokių daiktų priešais transporto priemonę.
  2. Transporto priemonės aušinimo skysčiai ir variklio alyva turi būti rekomenduojamo lygio, o kuro bakas turi būti pilnas. Transporto priemonė viduje negali būti nei žmonių, nei papildomų daiktų.
  3. Prijunkite ADAS kalibravimo įrangą prie transporto priemonės. Diagnostikos prietaisą prijunkite prie transporto priemonės.
  4. Uždarykite automobilio dureles.
  5. Sureguliuokite padangų slėgį iki rekomenduojamų parametrų.
  6. Toliau vadovaukitės naudojamo prietaiso ekrane rodomomis instrukcijomis. Jeigu naudojate Autel gamintojo įranga, visus instrukcijos yra pateiktos vizualiai, tad bus labai patogu.
Kas būtų, jeigu ADAS kalibravimo įranga būtų naudojama ant nelygių grindų?

     ADAS kalibravimo procedūros turi būti atliekamos ant lygių grindų. Jeigu esamos grindys yra nelygios ar įdubusius radarų ir kamerų kalibravimas turės didžiulę paklaidą ir bus netikslus. O tai atsilieps tada, kai automobilis išvažiuos į gatvę, kadangi esami radarai fiksuos blogą aplinkos stebėjimą. Pavyzdžiui, blogai veiks adaptyvi greičio palaikymo sistema.

Radarų ir kamerų kalibravimo įranga 1

Kokie reikalavimai keliami patalpoms, kuriose bus atliekama kalibravimas?
  1. Patalpoje, minimaliai trijų metrų atstumu nuo automobilio, negali būti jokių pašalinių objektų.
  2. Jokių išorinių šviesos šaltinių, kurie sudarytų nelygius paviršiaus šešėlius.
  3. Kai kurioms procedūroms reikalingas ryški šoninė šviesa
Po kokių automobilio remonto darbų privaloma atlikti ADAS jutiklių kalibraciją?

     Jutiklių keitimo, remonto po avarijos, ratų suvedimo, priekinio stiklo keitimo.

Kokie yra ADAS sensoriai ir kur jie yra transporto priemonėje?

     Kameros, jutikliai, ultragarsas, radarai ir LIDAR yra kai kurios sistemos, naudojamos vairavimo aplinkos duomenims fiksuoti, jos naudojamos, kai automobilis tiek važiuoja, tiek stovi vietoje. Šios visos sitemos visą laiką tikrina transporto priemonės padėtį, pėsčiuosius, kelio ženklus, važiavimo juostą, sankryžas, kelią ir vairavimo sąlygas. Kameros, jutikliai ir jutiklių sistemos paprastai yra priekiniuose ir galiniuose bamperiuose, priekiniame stikle, priekinėse grotelėse ir šoniniuose bei galinio vaizdo veidrodžiuose.

Kokie yra skirtingi ADAS kalibravimo tipai?

     Priklausomai nuo transporto priemonės markės ir modelio, norint baigti kalibruoti ADAS jutiklius, reikalinga stacionaraus arba dinaminio kalibravimo procedūra (kai kuriuose transporto priemonių tipuose būtina atlikti abu veiksmus).

  • Stacionarus kalibravimas baigiamas esamoje patalpoje ir tiesiog norint užbaigti reikia naudoti taikinius ir šablonus.
  • Dinaminis kalibravimas reikalauja, kad transporto priemonė tam tikrą laiką važiuotų viešuose keliuose su prijungtu ADAS kalibravimo prietaisu, pavyzdžiui, Autel MaxiSys serijos prietaisais.
Kaip sužinoti ar radarų ir kamerų kalibravimo procedūra atliekama teisingai?

     Autel MaxiSys ADAS Calibration Application programinė įranga pateikia grafinias instrukcijas žingsnis po žingsnio, kurios yra konkrečios transporto priemonės modeliui. AutoSCAN skanavimo metu, Autel prietaisas aptinka reikiamą marke ir modelį, o vėliau tiesiog reikia sekti visas pavaizduotas instrukcijas.

Kaip išsirinkti teisingą Autel ADAS įrangos komplektaciją?
  • LDW, LKA, ACC (automobilio priekyje esančios sistemos) – reikalingas LDW rinkinys.
  • AVM, RCW, RCA (aplinkinio vaizdo/360 laipsnių vaizdo/galinės sistemos) – reikalinga pilna komplektacija.
  • Naktinio matymo, radarų (aklųjų zonų ir kt.) – reikalinga pilna komplektacija.
Kas yra ADAS 360° kamera?

     360° arba erdvinio vaizdo kamerų sistema naudoja kelis kameros vaizdus, kad sukurtų vieną 360° vaizdą iš viršaus (iš paukščio skrydžio) aplinkui. Ši sistema naudojama tada, kai automobilis yra autonomiškai parkuojasi.

Kas yra ADAS radaro jutiklis?

     ADAS radaro jutikliai aptinka nejudančius ir judančius objektus skirtingais atstumais aplink transporto priemonės perimetrą. Įvairiose ADAS sistemose naudojami skirtingi radarų tipai ir dažniai. Itin trumpo nuotolio radarai (USRR) ir trumpojo nuotolio radarai (SRR) teikia duomenis aklųjų zonų aptikimui (BSD) ir juostų aptikimo pagalbai (LCA), o sistemos, įskaitant adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą (ACC), naudoja ilgesnio nuotolio radarą.

Kaip gauti ADAS programinę įrangą, jeigu dirbu su AUTEL prietaisu?

     Norėdami gauti ADAS kalibravimo programinę įrangą, galite įsigyti MaxiSys ADAS planšetinį kompiuterį arba įsigyti ADAS kalibravimo programinės įrangos atnaujinimą esamam MaxiSys planšetiniam kompiuteriui.

Radarų ir kamerų kalibravimo įranga